LP E-08 Způsob řešení stížností |
|||
LABORATORNÍ PŘÍRUČKA |
|||
číslo dokumentu |
: OKBI_LP_001 |
||
verze dokumentu |
: 07 |
||
platí od |
: 1. 2. 2016 |
||
sestaveno |
: 29.01.2016 |
E-08 Způsob řešení stížností
Kromě drobných připomínek k práci
laboratoře, které přijímá, okamžitě řeší a následně informuje svého nadřízeného
kterýkoli pracovník laboratoře, je vyřizování stížností věcí vedoucího laboratoře
a vedoucího laboranta. Oba pracovníci se o vyřizování stížností vzájemně
informují.
Není-li stížnost určena nebo adresována
vedení laboratoře, přijímá ji kterýkoli pracovník laboratoře.
Ústní
stížnost:
- jde-li o drobnou stížnost, řeší ji, je-li to v jeho kompetenci,
na místě pracovník, který stížnost přijal. Tato stížnost se nezaznamenává.
- závažnou stížnost, kterou lze řešit na místě, řeší rovněž pracovník,
který stížnost přijal, a stížnost i její řešení ohlásí vedoucí laborantce,
která do knihy stížností zaznamená datum obdržení stížnosti, komu je stížnost
adresována, osobu stěžovatele, předmět stížnosti, způsob jejího řešení,
navržená opatření, kdo je pověřen jejich realizací a kdo zkontroluje jejich
uskutečnění.
- není-li možné závažnou stížnost vyřešit na místě, pracovník, který ji
přijal, dohodne se stěžovatelem způsob odpovědi a informuje vedoucí laborantku,
která ji zaznamená do knihy stížností stejně jako v předešlém případě. Po
analýze problému vedoucí laborantka nebo vedoucí laboratoře (v závislosti na
rozhodnutí vedoucí laboratoře) formuluje řešení, které je dohodnutým způsobem
sděleno stěžovateli. V případě písemné odpovědi se její kopie založí do
knihy stížností.
Písemná
stížnost (řeší
ji vždy vedoucí laborantka nebo vedoucí laboratoře):
- registrace stížnosti do knihy stížností (datum stížnosti, komu je
adresována, osoba stěžovatele a předmět stížnosti). Přiloží se originál.
- není-li možné stížnost vyřídit okamžitě, do knihy stížností se
zaznamená další postup (získání dalších informací, jejich analýza, odhad
časového intervalu pro definitivní vyřešení apod.). Stěžovateli je bez prodlení
písemně odesláno oznámení o registraci stížnosti se stručným popisem způsobu,
jak bude vyřízena. Kopie tohoto sdělení se přiloží do knihy stížností.
V opačném případě se postupuje hned podle následujícího bodu.
- do knihy stížností se uvede způsob řešení stížnosti, navržená
opatření, kdo je pověřen jejich realizací, kdo zkontroluje jejich uskutečnění.
Řešení je přiměřeným způsobem sděleno stěžovateli, v případě písemného
vyjádření je toto přiloženo do knihy stížností.
Zpět na
seznam kapitol