Vítejte na Bulovce
Jsme Bulovka. Bulovka je velká pražská nemocnice. Lékaři a sestřičky se tu starají o nemocné a zraněné lidi. Pomůžeme vám.
Vyberte, co vás zajímá
Nejčastější otázky
Jak se do nemocnice dostanete?
Doprava MHD
- autobus 166, zastávka Nemocnice Bulovka je přímo v areálu nemocnice
- tramvaj 1, 3, 6, 8, 14, 24, 25, 90, zastávka Bulovka
Doprava autem
- u vjezdu si vezměte lístek
- auto zaparkujte na placeném parkovišti
- za parkování zaplatíte v pokladně u výjezdu nebo v oranžových platebních automatech
Proč lidé přicházejí do nemocnice?
Když jdete do nemocnice na vyšetření nebo na kontrolu, je to ambulance.
Když jdete do nemocnice na operaci nebo na delší dobu, je to hospitalizace.
Jak to v nemocnici vypadá?
Nemocnice je dům s pokoji a lůžky.
Pracují tu lékaři a zdravotní sestry.
Lékaři a sestry pomáhají nemocným a zraněným lidem.
Nemocným lidem se říká pacienti.
Nemocnice má několik budov a oddělení.
V každé budově se léčí jiné nemoci.
Do budov vedou bezbariérové vstupy.
Uvnitř budov jsou výtahy.
Co se děje v nemocnici?
Lékař vyšetřuje pacienty a rozhoduje o léčbě.
Pacienti někdy potřebují vyšetření přístroji.
Přístroje pomáhají lékaři zjistit příčiny nemoci.
Lékař určuje postup léčby a předepisuje léky.
Léky jsou látky, které pacientovi pomohou se uzdravit.
Lékař napíše recept, za který pacient v lékárně dostane léky.
Je lékárna přímo v nemocnici?
Ano, hlavní lékárna je v budově č. 1 hned u vchodu do nemocnice.
Lékárna je místo v nemocnici, kde vám dají léky.
Léky jsou buď volně prodejné, nebo na předpis (na recept).
Recept dostanete od svého lékaře.
Počítejte s tím, že v lékárně můžete za některé léky platit.
Co si vzít s sebou k lékaři?
- občanský průkaz
- kartičku zdravotního pojištění
- doporučení nebo zprávu od vašeho lékaře
- přijďte s doprovodem nebo s asistentem, je-li to nutné
Budu v nemocnici něco platit?
Ošetření v běžnou pracovní dobu je zdarma.
Poplatek 90 Kč se platí jen na pohotovosti a na pracovištích s pohotovostní službou.
Je možné, že budete doplácet za léky v lékárně.
Co když musím v nemocnici zůstat?
Nemocní lidé přichází do nemocnice z různých důvodů.
Někteří mají nějakou nemoc, jdou na operaci nebo jsou zranění.
Někdo musí v nemocnici zůstat na lůžku přes noc, nebo i více dní.
Pobytu pacienta v nemocnici se říká hospitalizace.
Pacient je při hospitalizaci ubytovaný na některém oddělení.
Oddělení je v nemocnici hodně, například oční, chirurgické, interní a další.
Co si vzít s sebou pro pobyt v nemocnici?
- zprávu od lékaře
- kartičku zdravotního pojištění
- kontakt na blízkou osobu (jméno, telefon, adresu)
- léky
- berle, chodítka, hole
- brýle
- pyžamo a župan
- spodní prádlo
- pantofle
- zubní kartáček a pastu
- ručník, mýdlo a šampon
- mobil a nabíječku
- knihu
- peníze (pouze drobnou částku)
Co do nemocnice nepatří?
- zbraně
- zvířata
- alkohol
- drogy
- šperky a drahé věci
Co mě při pobytu v nemocnici čeká?
Budete bydlet na pokoji, kde dostanete postel a stolek.
V každém pokoji spí více pacientů.
K dispozici budete mít WC a sprchu.
Na pokoji je i televize a internet.
Pravidelně a zdarma budete dostávat jídlo i pití.
Na pokoj za vámi budou chodit lékaři, zdravotní sestry a ošetřovatelé.
Lékaři a sestry píchají injekce, mění obvazy, podávají léky a pomáhají s hygienou.
Pokud půjdete na operaci, lékaři a sestry vás připraví.
Operace se provádí v nemocnici.
Do nemocnice za vámi mohou chodit návštěvy.